MMC 877L Projekt 111

Nowy produkt

Platform Supply Vessel – Bongo – po ostatecznej przebudowie.

Jest to największa na świecie jednostka tego typu w klasie statków o długości do 90 m, której nośność wynosi 5500 ton. 

Więcej szczegółów

Więcej informacji

GŁÓWNE DANE SZCZEGÓŁOWE;
Długość całkowita                              92,65 m
Szerokość konstrukcyjna                   18,80 m
Wysokość boczna do PG                    7,40 m
Zanurzenie Max.                                 6,05 m
Prędkość                                           14,3 węzła
Wyporność DWT;                           5513 t
Obciążenie pokładu                       2900 t
Załoga                                                52 osoby

Bandera                                             Brazylia

Port macierzysty                                Rio De Janeiro

Typ jednostki                                      Platform Supply Vessel

 

Możliwości przewozowe jednostki nie ograniczają się do ładunków płynnych, paliwa, wody czy ładunków sypkich, jest ona przystosowana do przewozu ładunków niebezpiecznych w zbiornikach pod pokładem. Statek wyposażony został również w systemy zwalczania rozlewów olejowych. 

Powierzchnia pokładu 1050 m kw. przy obciążalności 10t/m kw. pozwala na przewożenie ładunków wielkogabarytowych, skonteneryzowanych, pakietów rur i innych ładunków niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów czy też obsługi platform, ładowność pokładu wynosi prawie 3000 ton. 

Przekazana jednostka nie jest standardowym statkiem tego typu z napędem "diesel-electric", jakich wiele buduje Remontowa Shipbuilding. Jest to statek wykorzystujący technologię średniego napięcia (4,16kV) i nowatorską technologię sterowania częstotliwością prądu elektrycznych silników napędowych - azymutalnych producenta VFD. Statek wyposażony został również w zintegrowany system sterowania urządzeń nawigacyjnych, sterowania systemami ogólnookrętowymi i ładunkowymi, DP w klasie 2 oraz pędnikami wysuwnymi dziobowymi i systemem gaszenia obiektów obcych wg FiFi-1. Remontowa Shipbuilding zrealizowała budowę statku według projektu opracowanego przez biuro projektowe MMC Ship Design & Marine Consulting Sp. z o.o. z Gdyni.

 

Skala 1/200

Pliki do pobrania